CGRS

WELCOME TO INDIAN BANK

CENTRALIZED GRIEVANCE REDRESSAL SYSTEM

Dear Customer,

(i)

If you have already lodged the complaints and the status is under progress, please do not lodge the complaint again as the same is already taken up for resolution. Lodging complaint again will hamper the resolution process and will get delayed further.

As per Bank’s Policy, other than extra ordinary situation, we will initiate steps for resolving and replying to your complaint within a maximum period of 21 days. Please wait for that.

(ii)

In case of ATM Cash/POS/ E-com /AEPS transaction related complaints, please wait for 5 days from the date of transaction. Most of the transaction failures will be re-credited within 5 days. If it is not re- credited within 5 days (Transaction Date+5 Days) you may lodge complaints in this portal.

(iii)

In case of IMPS/UPI/Internet Banking transaction failure related complaints, please wait for 1 day from the date of transaction. Most of the transaction failures will be re-credited within 1 day. If it is not re-credited within 2 days (Transaction Date+1 Day) you may lodge complaints in this portal.

However, if you still want to lodge complaint,

Click on continue to proceed lodging the complaint, click on exit to exit from the portal.

Please ensure privacy while entering the Personal Indentifiable Information(PII) like Name, Account Number, Mobile Number, ATM Card Number, Credit Card Number, Aadhar Number, PAN Number etc. as leakage of these information may lead to possible misuse.

 

इंडियन बैंक की

केंद्रीकृत शिकायत निवारण प्रणाली में आपका स्वागत है

प्रिय ग्राहक,

(i)

यदि आपने पहले ही शिकायत दर्ज कर दी है और इस पर कार्रवाई हो रही है, तो कृपया शिकायत दोबारा दर्ज न करें क्योंकि आपकी शिकायत को समाधान के लिए पहले ही स्वीकार किया जा चुका है। पुनः शिकायत दर्ज करने से समाधान प्रक्रिया में बाधा आएगी और निपटान में देर होगी।

बैंक की नीति के अनुसार, असाधारण परिस्थिति को छोड़कर, आपकी शिकायत के समाधान और उत्तर के लिए अधिकतम 21 दिन की अवधि के भीतर कार्रवाई की जाएगी। कृपया तब तक प्रतीक्षा करें।

(ii)

एटीएम कैश/पीओएस/ई-कॉम/एईपीएस लेन-देन संबंधी शिकायतों के मामले में, कृपया लेन-देन की तारीख से 5 दिन तक प्रतीक्षा करें। अधिकांश विफल लेन-देन को 5 दिन के भीतर पुनः जमा कर दिया जाता है। यदि इसे 5 दिन (लेन-देन तिथि + 5 दिन) के भीतर पुनः जमा नहीं किया जाता है, तो आप इस पोर्टल में शिकायत दर्ज कर सकते हैं।

(iii)

आईएमपीएस/यूपीआई/इंटरनेट बैंकिंग विफल लेनदेन संबंधी शिकायतों के मामले में, कृपया लेनदेन की तारीख से 1 दिन तक प्रतीक्षा करें। अधिकांश विफल लेन-देन को 1 दिन के भीतर पुनः जमा कर दिया जाता है। यदि इसे 2 दिन (लेन-देन तिथि + 1 दिन) के भीतर पुनः जमा नहीं किया जाता है, तो आप इस पोर्टल में शिकायत दर्ज कर सकते हैं।

हालाँकि, यदि आप अभी भी शिकायत दर्ज करना चाहते हैं,

शिकायत दर्ज करने के लिए कंटिन्यू (Continue) पर क्लिक करें, पोर्टल से बाहर निकलने के लिए एग्जिट (Exit) पर क्लिक करें।